Derde werkweek en Lake Powell - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Renze - WaarBenJij.nu Derde werkweek en Lake Powell - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Renze - WaarBenJij.nu

Derde werkweek en Lake Powell

Door: Renze

Blijf op de hoogte en volg Renze

23 September 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Daar ben ik weer. Het derde reisverslag, dat betekent dat ik alweer halverwege mijn werktijd ben hier! De tijd gaat veel en veels te snel.
Ik had weer de eer in Bryce Canyon te mogen werken. Uiteindelijk kwamen we op dezelfde plek terecht als vorige keer. Geen probleem, want het is een prachtige plek om te verblijven! De trip met de auto er geen was wat lastiger deze keer. Twee dagen voor aankomst was er een ontzettende storm die 15cm regen met zich meebracht in anderhalve dag. Dat betekende dat alles nog erg nat en modderig was, sommige plekken hadden de auto's wat moeite om door te komen. Ook de plek waar we sliepen was nog nat en drassig. Dat veranderde gelukkig snel, de rest van de week geen wolk gezien. Voor de eerste dagen was de werkplek ook hetzelfde: Sheep Creek Canyon. Het makkelijkste stuk hadden we de vorige keer al gedaan, nu was het tijd voor de moeilijkere stukken. Aan beiden zijden moest het hek bergop totaal vervangen worden. het maakte het werk alleen maar leuker maar ook zwaarder, hoe hoger je kwam, des te mooier het uitzicht. Na een aantal dagen was het hele hek dan eindelijk af, dat heeft een erg goed gevoel!
Daarna zijn we naar een andere plek vertrokken: Mud Creek Canyon. Deze plek was Iers verder lopen, zoals altijd begon het weer met alle spullen voor het hek sjouwen. Dat was weer ouderwets zwaar werk. alle palen, gereedschappen en prikkeldraad moest door ons getransporteerd worden. Op de plek aangekomen konden we de kracht van water zien. Door de flashflood die op de hevige regen volgde was het hek in de rivierbedding totaal weggespoeld. Dat was positief, want dat stuk hoefde we dus ook niet af te breken. Het had ook het halve hek bergopwaarts meegenomen. In plaats van een hek te maken hebben we er drie van gemaakt. Door het middenstuk in de rivierbedding los van de rest te houden, hoeft niet het hele hek herstelt te worden als het weer eens hard regent. Beide kanten was het weer bergop werken, alleen nog net even een tikkie steiler. De Velez rotsen maakte het erg lasting de nieuwe palen in de ground te krijgen. Maar we zaten nog dieper in Bryce, dus het uitzicht was nog mooier! Na een week hard werken hebben we weer in de rivierbedding geslapen om de week goedaf te sluiten.
Terug gekomen in Hurricane keken we alweer erg uit naar onze roadtrip. Eerst spendeerde we nog een nacht in Hurricane omdat transport pas op donderdag ging. We hebben een erg leuke nacht gehad in een afgelegen Canyon. Daarna kwamen we er echter achter dat er de volgende dag geen ruimte voor ons was op het transport. Alleen de mensen die naar huis gingen konden direct mee door het gebrek aan een chauffeur, maar wij moesten toch echt terug! Gelukkig kon ik ruilen met een van onze vrienden die vertrok. Ik kon mee met transport, daarna een auto huren in Flagstaff, terug rijden en de weer oppikken in Hurricane, dan weer terug naar Flagstaff om de helft van de groep af te zetten en wat mensen op te pikken, en dan door naar Lake Powell. totaal een trip van veertien uur, maar je moet er wat voor over hebben! Helaas ging dit prachtige plan niet door. Aangekomen bij de autoverhuur werkte mijn creditcard niet en kon ik dus niks huren... Ik zat in Flagstaff en de rest nog vast in Utah. Hun transport zou pas op maandag zijn. Dat voelde wat lullig maar we konden er helaas ook niks aan doen. Gelukkig waren er genoeg bekende in Flagstaff en kon ik mijn dagen spenderen met de vertrekkende Anna en Daniel. Zaterdag kon ik eindelijk een auto huren en konden we (helaas maar 1 ipv 4 dagen) naar Lake Powell.Daarvoor nog even een stop gedaan bij Horseshoe Bend, een oschrif uitzichtpunt op . de Colorado Rover. Het was heerlijk even een dagje te niksen en ontspannen. Zondag Anna en Daniel afgezet bij de taxi richting Phoenix, die ga ik zeker missen. Maar een reünie in Europa gaat er komen! Zondag de vrije dagen afgesloten met een goede avond karaoke met o.a. Queen en Mister Mister. Ondertussen had ik erg goed nieuws gekregen over mijn volgende project. Het is de South Rim van de Grand Canyon! Echt een droom die uitkomt om daar in te mogen werken, kan niet wachten om te beginnen morgen. Ik ben als enige uit mijn vorige crew gehaald en hier geplaatst, vraag me niet waarom. Van de beide crew ken ik eigenlijk niemand, dus dat zal weer leuk nieuwe mensen leren kennen worden. Daarna staat er een roadtrip naar gokparadijs Las Vegas op de planning, hetzullen een goede twee weken worden! :)

  • 23 September 2014 - 12:50

    Marleen:

    Zeker mazzel Renze.! Waarschijnlijk heb je het gewoon verdiend na al dat harde werken en ingezet te worden als chauffeur. Geniet er maar weer van. Veel liefs☺.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renze

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 3513

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 14 December 2014

Vrijwilligerswerk ACE

Landen bezocht: