Vierde werkweek en Las Vegas - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van Renze - WaarBenJij.nu Vierde werkweek en Las Vegas - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van Renze - WaarBenJij.nu

Vierde werkweek en Las Vegas

Door: Renze

Blijf op de hoogte en volg Renze

10 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Blythe

Negen dagen werken in de Grand Canyon, wat was dat ongelofelijk gaaf! Toen ik hoorde dat ik naar de Grand Canyon mocht was ik al ontzettend blij, maar uiteindelijk was alles nog beter dan verwacht. Het vertrek was op dinsdagochtend, vanuit Flagstaff is het maar een kleine 2 uur rijden naar de South Rim. Aangekomen kregen we een mooie maar basale campground nog geen vijf minuten lopen vanaf de Canyon. Omdat de eerste dag dankzij de rit geen volle dag was hebben we wat werk in Canyon village verricht aan de wegen en hekken. Daarna hebben we de paden aan de Rim Trail vrij gemaakt. Twee uur lang rustig aan het werk met prachtige uitzichten over de Canyon.
De tweede werkdag was dan ook pas de eerste echte. Onze groep werd in tweeën gesplitst. Mijn groep daalde 5 kilometer af op de Bright Angel Trail. Daar aangekomen was de opdracht om muilezels te laden. Deze kwamen elke 20 minuten langs om geladen te worden. De lading betrof zand, dit storten ze dan op de Bright Angel omdat dit eraf gelopen wordt door alle toeristen. Het uitzicht was weer ronduit onweerstaanbaar. Het fijne aan dit project was dat er veel gelopen moest worden. Want de 5 kilometer moest natuurlijk ook omhoog gelopen worden. Even doorzetten en we hadden de 5 kilometer met daarbij 700 meter omhoog in een uurtje gedaan. Omdat de muilezels de derde dag niet naar beneden gingen zijn we met de hele groep de South Kaibab Trail opgegaan om daar trailwork te verrichten. Eerst 4 kilometer het pad af en daarna met Pikhouweel en schep de drainage kanalen naast de paden uithakken. Best zwaar werk met 32 graden, maar het geeft altijd een kick als je om je heen kijkt. Dag vier hadden we het geluk weer naar een andere Trail te gaan, deze keer Grand View Trail. Dit was de enige dag dat het weer wat minder was. De opdracht was deze keer om stenen van het pad te verwijderen, en wat is er nou niet leuk aan grote stenen honderden meters de Canyon in te smijten? Rond het middaguur werd het weer steeds slechter waarna we rond 1 uur in een onweersbui weer helemaal omhoog moesten lopen.
De volgende dagen zijn we terug gegaan naar South Kaibab en Bright Angel om daar verder werk te verrichten. Het is een heerlijk gevoel om op zo'n bijzonder mooie plek te werken. Rustig met je pikhouweel werken terwijl 30 centimeter naast je een afgrond is van honderden meters. De laatste dag konden we vroeg vertrekken en heerlijk ontbijten bij Wendys met een Baconater Combo en wat Chicken Nuggets, zo had ik mijn calorieën voor die dag ook weer binnen. In november kom ik hier zeker terug om de Rim to River to Rim te doen in een dag. In een dag afdalen naar de Colorado River en weer terug. Dat is ongeveer 23 kilometer lang en 1400 meter naar beneden, en weer omhoog natuurlijk. Ze raden het hier ten zeerste af, maar dat geldt voor dikke Amerikanen, niet voor ons.
Voor de vrije dagen was het eindelijk zover, Las Vegas. Met twee auto's op vrijdagmorgen vertrokken en er zo snel mogelijk via de Hoover Dam heengereden. Helaas was er een mile voor ons een motorongeluk gebeurd wat ons ongeveer twee uur heeft gekost.... Daarna ingecheckt bij Treasure Island en gevraagd voor een Upgrade. Voor 100 dollar extra mochten we in een Tower Suite met Stripview en twee badkamers met Jacuzzi. Het belangrijkste was dat deze vier persoons kamer groter was dan de normale, er moesten er tenslotte 12 mensen in passen om het allemaal een beetje betaalbaar te houden. Het is een geweldige stad om uit te gaan, ik ken geen betere, maar het is allemaal zo ontzettend duur. Een biertje, 12 dollar, toegang tot een club, 30 dollar, kleinste pizza die je ooit gezien hebt, 20 dollar. Maar ach, het is het allemaal waard! Na drie nachten veel verliezen en dan weer veel winnen heeft het gokken me in ieder geval maar 50 dollar gekost!
Ik zit nu alweer op mijn laatste project, dit komt omdat deze 3 weken duurt. Gelukkig hebben we opeens een appartement met zwembad, dus ik ben erg benieuwd hoe het hier gaat zijn. Over een koude oktobermaand hoef ik me in ieder geval niet druk te maken, want onder de 30 graden komt het hier nooit overdag.

• 10 Oktober 2014 - 13:16

Marleen:

Ik wil als moeder zijnde er toch even op wijzen, dat even naar beneden de grand Canyon in en gewoon weer naar boven, ook voor zo'n slanke, sportieve en goedgemutste Nederlander een ware opgave is.
    Weer een mooi en gezellig verhaal Renze. Top!
    Wat een luxe om in het hete zuiden een zwembad in de buurt te hebben. Lekker hoor.
    geniet van je laatste drie weken werken.